Project huis: slopen is zo leuk!

Written by

·

Mijn huis gaat echt heel mooi worden. Maar nu nog niet. Want eerst moest het hele huis ‘gestript’ worden.

Slopen ~ de eerste drie dagen

Mijn huidige woning kocht ik als nieuwbouwwoning. Ik kon dus gelijk beginnen met dingen mooi en naar mijn zin maken en er hoefde helemaal niets gesloopt te worden. Dat is in mijn nieuwe woning wel anders. Eigenlijk wordt alles -behalve de kozijnen- vernieuwd. En dat betekent dat er eerst gesloopt moest worden. Dat bleek ik verrassend leuk te vinden.

Na drie dagen was al bijna het hele huis gestript. Op zaterdagavond maakte ik een fotoverslagje voor mijn WhatsAppstatus. (Tip van Flip: de foto’s zijn rechtopstaand. Lees je dit op een telefoon? Dan worden de foto’s vierkant en kun je misschien niet alle tekst lezen. Oplossing: op een computer/laptop bekijken.)

Week 2

Ik kreeg de sleutel op donderdag. Die eerste drie dagen dat ik sloopte, noem ik even week 1. Door naar week 2 (de week van 4 mei). Ik had nog een weekje vakantie, dus kon heerlijk veel doen. En ergens aan het einde van de week maakte ik weer een fotoverslagje.

Het blijkt dus dat je in twee weken (of eigenlijk ruim een week) heel veel kunt doen. Overigens grappig: er kwam iemand inmeten voor de badkamer. Die zei: “Ze hebben al veel gedaan.” Eh, wat nou ‘ze’? Ik kan zelf ook wat hè… Mijn arme juffenhandjes zitten onder de blaren en schrammen en doen pijn, dus ik kan bewijs leveren;).

(O, en overigens staat er ergens dat mijn broer de raamkozijnen kwam verwijderen, maar daar bedoelde ik de vensterbanken.)

12 reacties op “Project huis: slopen is zo leuk!”

  1. jopiekoning1953 Avatar
    jopiekoning1953

    Respect 😃

    Geliked door 1 persoon

  2. Simone Avatar

    Ik vind je echt een bikkel dat je zoveel zelf doet! Wij doen dat niet, gebrek aan tijd en lijfelijk trek ik dat niet. Gelukkig hebben we ook de financiële middelen om het te laten doen. Maar ook bij ons werd het huis praktisch gestript. Nu zijn ze aan het ‘opbouwen’. Dat is zo tof om te zien!

    Geliked door 1 persoon

    1. BookSomeTea Avatar

      Ik had toen ik in mijn huidige woning trok ook niet de mogelijkheid om alles zelf te doen (trapgat schilderen bijvoorbeeld) en toen heb ik een ‘sociale werkplaats’ (je weet wel: een plek waar mensen werken die wat extra hulp en ondersteuning nodig hebben) ingehuurd. Zij hebben toen het trapgat voor me geschilderd, plus de gang boven. Scheelde veel stress!

      Like

      1. Naomi Avatar

        Wat een goed idee! Ik ga ook eens kijken naar zoiets hier in de buurt.

        Geliked door 1 persoon

  3. Nicole Orriëns Avatar

    Oh, wat een mooi behang Naomi!!! Geweldig.

    Geliked door 1 persoon

  4. BookSomeTea Avatar

    Superstoer! En alles wat je zelf doet, levert ook weer extra ‘dit is mijn huis’-gevoel op. Groot voordeel van dingen zelf doen!

    Geliked door 1 persoon

  5. Kim Avatar

    Het begin is er. En nu stapje voor stapje deze stenen muren tot je nieuwe plekje maken.

    Geliked door 1 persoon

  6. meninggever Avatar

    Bakken werk, en je bent echt al een eind op streek. Hoe leger de boel is, hoe sneller de (her)opbouw gaat. Als je alle materialen en zo op tijd binnen krijgt voor de klussers die dat moeten afwerken. Ik weet hoeveel werk je kunt hebben aan een trap strippen van oude vloerbedekking. Deed ik vorig jaar in mijn eentje…Na schilderen trap en wanden, was ik er meteen voor een jaartje klaar mee… Maar ja, er ligt nog meer op me te wachten…Gelukkig heb ik geen hekel aan schilderen…

    Like

    1. Naomi Avatar

      Bij mij komt er weer tapijt op de trap. Ben heel blij dat ze niet zo ‘glad’ hoeven dat ze geverfd kunnen worden, want dat zou echt een rotklus zijn.

      Like

  7. Liesbethblogt Avatar

    Wat een werk, maar wat schiet het al op.

    Geliked door 1 persoon

  8. Flavie Avatar

    Amai, al veel werk verzet!

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie